2010-ben először tették külön mérlegre a magyar márkákat a Superbrands bírálói. Objektív cégadatok (tradíció, tulajdon, menedzsment, ismertség, foglalkoztatás) és a független szakemberekből álló MagyarBrands Bizottság döntése (reputáció és identitás) alapján
a Hunguest Hotels igazi magyar márkának számít, minőségi, üzleti és a fogyasztói szempontból is érdemesnek ítélték, hogy a TOP100 fogyasztói márka egyike legyen. Büszkék vagyunk arra, hogy a
program első éve után másodjára is magunkénak tudhatjuk ezt a megtisztelő címet.
A MagyarBrands díjról
A Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői egyre nagyobb szükségét látták, hogy ráirányítsák a figyelmet a hazai termékekre is, így a nemzetközi elismeréshez hasonlóan MagyarBrands elnevezéssel a legkiválóbb hazai márkákat előtérbe helyező programot indítottak el.
A
MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek itthon és határainkon kívül is. A MagyarBrands a hazai és nemzetközi piacon olyan értéket képvisel, amely a vásárlók számára a megbízhatóságot és minőséget tanúsítja.
A MagyarBrands védjegy egy előre meghatározott, jelölés és egységes szempontrendszer alapján, pályázati úton nyerhető el. A bizottsági jelölés után a hazai programban részt vevő vállalkozások termékeit márkáit a következő szempontok alapján értékelik:
1. Tradíció
2. Tulajdonosi összetétel
3. Menedzsment
4. Foglalkoztatás
5. Reputáció
6. Identitás
7. Ismertség
Az objektív, mérhető adatok mellett a szubjektív elemeket (reputáció és az identitás) a független bizottság pontozza.